Trening na płaski brzuch z ambasadorką Akademii Manuka – siatkarką Aleksandrą Wachowicz

Płaski brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Niestety niewielu z nas może się nim pochwalić. Codzienne zaniedbania, złe nawyki żywieniowe i siedzący tryb życia sprawiają, że szybko pojawia się niechciana „oponka”, której potem trudno się pozbyć. Początek roku to doskonała okazja na wzięcie spraw w swoje ręce, by latem z dumą eksponować sylwetkę w kostiumie kąpielowym. Akademia Manuka zaprasza na trening z Aleksandrą Wachowicz!

ćwiczenia na płaski brzuch dieta miód akademia manuka

Niestety nie ma cudownych sposobów, które zapewnią nam płaski brzuch. Tylko regularny trening oraz odpowiednia, dobrze zbilansowana dieta mogą zapewnić końcowy sukces. Ważna jest konsekwencja i dobry plan. Gwarantujemy jednak, że satysfakcja z efektu jest warta każdego wyrzeczenia.

 

Ćwiczenia na płaski brzuch

Za płaski brzuch odpowiedzialne są mięśnie proste i skośne brzucha, ale także niewielka warstwa tkanki tłuszczowej oraz prawidłowa postawa i masa ciała.

Jakie są najlepsze ćwiczenia na brzuch? Okazuje się, że to nie tylko popularne brzuszki, ale także trening wytrzymałościowy, podczas którego następuje efektywne spalanie tkanki tłuszczowej. Możemy wybrać bieganie, szybki marsz czy jazdę na rowerze.

Nie oznacza to jednak, że musimy skupić się jedynie na treningach cardio. Warto przeplatać je z ćwiczeniami na mięśnie brzucha oraz inne partie ciała. Tak naprawdę każde ćwiczenie może oddziaływać na mięśnie w okolicach pasa, ale wykonując je powinniśmy dodatkowo spinać brzuch i głęboko oddychać.

Według wielu, najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch to nożyce, unoszenie nóg, brzuszki, wykroki, wymachy nóg, ale także przysiady czy pajacyki.

ćwiczenia brzuch zdrowie dieta jedzenie miód akademia manuka

 Przysiady w domowym zaciszu to świetne ćwiczenie na płaski brzuch

 

Ćwiczenia na brzuch dla każdego

Ćwiczenia na płaski brzuch dla początkujących nie są skomplikowane, a przede wszystkim możliwe do wykonania w domu. Nie potrzebujemy inwestować w karnety na siłownię czy trenera personalnego.

Dla urozmaicenia możemy wybrać ćwiczenia z hula-hoop. Na rynku dostępne są obecnie modele z wypustkami masującymi, które dodatkowo pomagają modelować sylwetkę.

Dobrym rozwiązaniem jest także twister. To mały, ale bardzo skuteczny przyrząd do ćwiczeń na brzuch i boczki. Jego działanie opiera się na talerzu obrotowym, na którym stajemy nogami i wykonujemy skręty tułowia. Urządzenie pozwala w łatwy sposób wysmuklić talię, pozbyć się niechcianych boczków, ale także wzmocnić mięśnie brzucha.

 

Ile ćwiczyć brzuch?

Pamiętajmy, by domowy trening na brzuch dostosować do swoich możliwości. Zacznijmy od 2 do 3 razy w tygodniu np. po 30 minut. To powinno wystarczyć, by pobudzić włókna mięśniowe do wzrostu, a jednocześnie pozwolić na ich regenerację.

Z czasem możemy systematycznie zwiększać liczbę powtórzeń oraz częstotliwość wykonywania ćwiczeń.

 

Kiedy widać efekty ćwiczeń na brzuch?

W Internecie znajdziecie wiele cudownych recept na płaski brzuch w 1 tydzień. Niestety musimy Was rozczarować. Owszem, pierwsze efekty mogą pojawić się już po tygodniu, ale wyraźniejszą zmianę wizualną zaobserwujemy dopiero po około miesiącu ćwiczeń.

Na wyraźnie zarysowany „kaloryfer” musimy zapracować regularnymi treningami trwającymi kilka miesięcy.

efekty ćwiczeń na płaski brzuch miód akademia manuka

Na efekty ćwiczeń często musimy trochę zaczekać...

 

Dieta na płaski brzuch

Co jeść, by wzmocnić efekty treningów? Przede wszystkim posiłki powinny być lekkostrawne. Warto też unikać produktów powodujących wzdęcia. Najlepiej, by zawierały pełnowartościowe białko, zdrowe węglowodany, roślinne tłuszcze oraz sezonowe warzywa i owoce. Nie musimy bazować wyłącznie na surowych warzywach i owocach. Gotowanie poprawia ich strawność i pomaga w zachowaniu płaskiego brzucha.

Ważna jest też odpowiednia podaż błonnika, który pozwoli usunąć z jelit zalegające resztki pokarmowe. Unikajmy słodyczy, cukru, a także nadmiaru soli. Cukier możemy z powodzeniem zastąpić np. miodem. Nasza propozycja to Miód Manuka z Nowej Zelandii. Stanowi on doskonałą porcję zdrowych węglowodanów, które dostarczą energię niezbędną podczas regularnych treningów.

Pamiętajmy też o regularności posiłków oraz odpowiednim nawodnieniu organizmu.

 

Akademia Manuka – trening z Aleksandrą Wachowicz

Aleksandra Wachowicz to wicemistrzyni Polski oraz zdobywczyni Pucharu Polski w 2018 i 2019 w siatkówce plażowej. Pierwszy raz usłyszała o Miodzie Manuka w 2017 roku przed wyjazdem do Australii i Nowej Zelandii. Jeszcze przed wylotem postanowiła, że taki właśnie prezent przywiezie dla siebie i dla najbliższych.

Bez wahania przyjęła zaproszenie Akademii Manuka, zrzeszającej osoby aktywne fizycznie, które pragną dbać o siebie przez cały rok. Jej propozycja to proste, ale skuteczne i co ważne zupełnie darmowe ćwiczenia na brzuch, które możemy wykonać w domu.

 

Proste ćwiczenia na brzuch

Ćwiczenie 1

Unoszenia bioder. Kładziemy się na plecach. Nogi uginamy w kolanach, a stopy odkładamy na macie lub podłodze. Ręce układamy wzdłuż ciała. Podnosimy biodra i pośladki robiąc z ciała prostą linie. Wytrzymujemy 3 sekundy spinając pośladki. Powtarzamy ćwiczenie 10 razy.

Ćwiczenie 2

Rozgrzej biodra. Stajemy na szerokość bioder w rozkroku. Kładziemy ręce na biodra i kręcimy biodrami koła. Liczba powtórzeń to 5 razy w każdą stronę.

Ćwiczenie 3

Wykroki bez obciążenia. Robiąc wykrok do przodu napinamy mięśnie brzucha, prostujemy sylwetkę i schodzimy pionowo w dół tak, aby kolano nie wychodziło poza palce stopy. Robimy 5 powtórzeń na każdą nogę.

Ćwiczenie 4

Pajacyki. Stajemy prosto i wykonujemy podskoki z rozkrokiem bocznym nóg i uniesieniem rąk nad głową. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej. Całość powtarzamy 10 razy.

Jeżeli macie jakiekolwiek wątpliwości dotyczące ćwiczeń, zajrzyjcie na naszego Instagrama @miodymanuka.pl. Aleksandra Wachowicz pokaże Wam jak poprawnie je wykonać. Powodzenia!

Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium