Jak dbać o siebie podczas uprawiania sportów? Poradnik Miodów Manuka

Nie od dziś wiadomo, że sport to zdrowie. Trzeba jednak pamiętać o tym, że aktywność fizyczna na nic się nie zda, jeśli będzie się do niej podchodzić w nieodpowiedni sposób. Osoby, które lubią aktywnie spędzać wolny czas, powinny dowiedzieć się, jak dbać o siebie podczas uprawiania sportu. Oto krótki poradnik od Miodów Manuka.

sport zima narty zdrowa dieta węglowodany miody manuka

 

 

Jak zdrowo uprawiać sport?

Osoby, dla których aktywność fizyczna stanowi bardzo ważny składnik życia, powinny pamiętać o tym, że najważniejsze jest słuchanie swojego organizmu. Przetrenowanie to sytuacja, kiedy podczas ćwiczeń przekroczy się możliwości regeneracji swojego organizmu. O ile sporadyczne przeciążenie może zdarzyć się każdemu, o tyle nie powinno się dopuszczać do jego regularnego powstawania. Ból mięśni po treningu, który trwa dłużej niż 48 godzin może stanowić oznakę, że trening jest zbyt ciężki, a organizm nie ma czasu na prawidłową regenerację.

Jeśli chodzi o wsparcie sportowców, to przed przystąpieniem do aktywności fizycznej nigdy nie powinno pomijać się solidnej, kompleksowej rozgrzewki. Odpowiednie rozgrzanie stawów przed ćwiczeniami pozwala uniknąć bolesnych kontuzji, które mogą nieść ze sobą długotrwałe skutki. Każdy sportowiec powinien słuchać sygnałów wysyłanych przez swój organizm – jeśli przez kilka dni po treningu odczuwa dokuczliwe bóle, prawdopodobnie rozgrzewka przed treningiem była wykonana zbyt pobieżnie.

W przypadku dolegliwości bólowych warto unikać przez kilka dni intensywnej aktywności fizycznej, wykonując łagodne ćwiczenia rozciągające i dając organizmowi czas na naturalną, łagodną regenerację.

Jeśli mowa o regeneracji – nie wszyscy sportowcy zdają sobie sprawę z tego, że okres regeneracyjny organizmu w dużej mierze zależy od jego odpowiedniego nawodnienia. Utrzymywanie nawodnienia organizmu na wysokim poziomie pozwala zniwelować uczucie zmęczenia i bólu, a także ułatwia usuwanie toksyn.

 sport zima narty zdrowa dieta węglowodany miody manuka

Rozgrzanie się przed ćwiczeniami jest bardzo ważne, podobnie jak rozciąganie po zakończonym treningu

 

Co jeść przed aktywnością fizyczną?

Warto pamiętać o tym, że odpowiednie wybory żywieniowe w dużej mierze wpływają na samopoczucie w trakcie aktywności fizycznej i po zakończeniu treningu. Tuż przed treningiem warto spożyć lekkostrawny posiłek o niskiej zawartości tłuszczu. Powinien składać się w dużej mierze z węglowodanów. Doskonałym uzupełnieniem posiłku przed treningowego jest Miód Manuka na łyżeczce, który dostarcza do organizmu cukrów prostych, stanowiących łatwo przyswajalny zastrzyk energii. Dobrze, żeby w posiłku przed treningowym znalazło się miejsce dla łatwo przyswajalnego białka pod postacią białego mięsa, jajek bądź też ryb. Przed treningiem warto unikać tłuszczy i błonnika – są dość ciężkostrawne i mogą wiązać się z dolegliwościami żołądkowymi w trakcie treningu.

 

Co jeść po aktywności fizycznej?

Każdy powinien zdawać sobie sprawę z tego, że węglowodany w diecie sportowca odgrywają bardzo ważną rolę. Pomimo tego, że intensywne treningi potrafią hamować apetyt, to jednak trzeba pamiętać o tym, że po ich zakończeniu doskonałym pomysłem jest szybka przekąska, która przyspiesza regenerację organizmu, a także uzupełnia zapasy energii. Doskonałym pomysłem jest mleczny koktajl z bananem lub naturalny jogurt z owocami i Miodem Manuka MGO. Do powyższych propozycji warto dodać jedną łyżeczkę Miodu Manuka MGO™, który pełen jest łatwo przyswajalnych węglowodanów. Po dwóch godzinach po zakończeniu treningu można zjeść lekkostrawny, zdrowy posiłek zawierający chude mięso, złożone węglowodany oraz dużą ilość warzyw.

Koniecznie trzeba podkreślić, że zbyt późne zjedzenie posiłku po treningu może powodować zbyt niskie przyrosty suchej masy mięśniowej. Od razu po zakończeniu treningu koniecznie trzeba unikać spożywania popularnych odżywek białkowych – po aktywności fizycznej organizm w pierwszej kolejności potrzebuje głównie węglowodanów.

 sport zima narty zdrowa dieta węglowodany miody manuka

Po zakończonej aktywności fizycznej ważne jest uzupełnienie węglowodanów 

 

Miód dla sportowca

Każda osoba, która – zawodowo bądź też amatorsko – uprawia sport, z pewnością zdaje sobie sprawę z tego, że zastrzyk energii jest potrzebny, by efektywnie rozpocząć aktywność fizyczną. Na rynku dostępne są różnego rodzaju produkty energetyczne i żele sportowe dla sportowców, które mają wspierać regenerację organizmu i dostarczać tak ważnej energii. Niestety, zdecydowana większość tych produktów posiada w swoim składzie wysoko przetworzone cukry, konserwanty, węglowodany, a także inne syntetyczne składniki, które z pewnością nie wykazują pozytywnego działania dla organizmu.

Jeśli chodzi o naturalny Miód Manuka MGO™ - to zastrzyk łatwo przyswajalnej energii. Cukry w Miodzie Manuka MGO™ to głównie fruktoza i glukoza, które nie tylko zapewniają szybki zastrzyk energii, ale także zaspokajają zapotrzebowanie na nią przez dłuższy czas. Wysokiej jakości Miód Manuka MGO™ wspiera organizm podczas ćwiczeń – bez żadnych sztucznych, wspomagających składników.

Trzeba pamiętać o tym, że sport stanowi dla organizmu dość duże obciążenie, dlatego sportowcy powinni skupiać się na wybieraniu pełnowartościowych, naturalnych produktów, które mogą wspierać ich organizmy. Miód Manuka MGO™ można spożywać zarówno przed treningiem, jak i po jego zakończeniu. Doskonale wspiera regenerację, a także dostarcza tak cennej energii. Można dodawać go do różnego rodzaju potraw, bądź też spożywać w czystej postaci – w zależności od preferencji.

Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium