Chodzenie – ile kroków dziennie? Wyzwanie Akademii Manuka

W ostatnich latach można zauważyć, że ludzie coraz większą uwagę zwracają na zdrowy tryb życia. Stąd też znacznie wzrosło zainteresowanie sportem, a zwłaszcza bieganiem. Trzeba zdawać sobie jednak sprawę z tego, że jest to dyscyplina sportu, która nie jest polecana dla wszystkich. Bezpieczną, a równie prostą alternatywą dla biegania, jest chodzenie.

spacery chodzenie miód manuka miody manuka sport dla początkujących

 

Chodzenie jako sport – ile kroków dziennie?

Osoby, które chcą rozpocząć dyscyplinę z tą piękną i mało wymagającą dyscypliną sportu, jaką jest chodzenie, często zadają sobie pytanie – ile kroków dziennie chodzić? Oto, specjaliści zalecają, żeby codziennie robić co najmniej 10 000 kroków – ilość tę warto jednak traktować jako zaledwie wskazówkę.

Na początku wcale nie trzeba drastycznie zmieniać swojego stylu życia. Wystarczy zmienić drobne, codzienne nawyki, aby już po pewnym czasie zauważyć efekty. Przykładowo – można zdecydować się na schody zamiast windy, wybrać dłuższy spacer zamiast jazdy komunikacją miejską, zdecydować się na spacer zamiast randki w kawiarni.

chodzenie spacer miód manuka dieta sport

Formą aktywnego spędzania czasu może być również spacer z psem

 

Jak wygląda liczenie kroków?

W dzisiejszych czasach istnieje mnóstwo sposobów na mierzenie wykonanych co dzień kroków. Dużą popularnością cieszą się opaski liczące kroki, które posiadają wbudowany akcelerometr. Trzeba jednak pamiętać o tym, że urządzenia te nie mierzą kroków co do jednego – zaledwie szacują je, odczytując ruchy nadgarstka. Ich wskazania warto więc traktować jako pomocnicze informacje, nie zaś dane, które w 100% oddają rzeczywistość. Modnym i wartym uwagi gadżetem jest także zegarek liczący kroki, który nie tylko pozwala oszacować codzienną aktywność, ale może także stanowić stylowy dodatek do ubioru.

W dzisiejszych czasach praktycznie każdy ma przy sobie smartfon. Można więc to wykorzystać, instalując na nim aplikację, która określi w przybliżeniu ilość wykonanych kroków, przebyty dystans oraz spalone kalorie.

 

Liczenie kroków i kalorii

Chodzenie a odchudzanie to temat, który interesuje wiele osób rozważających tę formę aktywności fizycznej. Mechanizm odchudzania, oczywiście jeśli chodzi o osoby w pełni zdrowe, jest bardzo prosty – co nie oznacza, że łatwo wdrożyć go w życie. Aby utracić zbędne kilogramy, wystarczy wprowadzić deficyt kaloryczny – czyli spalać więcej kalorii niż przyjmuje się z pożywieniem. Każda aktywność fizyczna, także chodzenie, jest olbrzymim wsparciem w drodze do założonego celu.

Kobieta, która waży około 65 kg, w ciągu godziny chodzenia w tempie 5 km na godzinę, spali ponad 200 kalorii. Aby zwiększyć wydatek energetyczny, można wybierać trudniejsze trasy, charakteryzujące się zróżnicowanym nachyleniem terenu. Chodzenie pod górę, po schodach, a także w szybszym tempie, będzie wiązało się ze spaleniem znacznie większej ilości kalorii.

Osoby, które rozważają regularne chodzenie, powinny zastanowić się nad zakupem kijów do nordic walking. Chodzenie z kijkami pobudza do pracy cały organizm, a odpychanie się nimi od podłoża ujędrnia i wzmacnia ramiona. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że chodzenie z kijkami być może wygląda prosto, jednak odpowiedniej techniki trzeba się nauczyć.

chodzenie spacer miód manuka dieta sport

Warto czasem zdecydować się na spacer zamiast jazdy samochodem

 

Chodzenie a odchudzanie – efekty

Fundacja Roberta i Justyny Korzeniowskich już od pewnego czasu zajmuje się promowaniem chodzenia jako najbezpieczniejszej, a zarazem najprostszej formy aktywności fizycznej. Przez Fundację organizowanych jest wiele eventów, w których można wziąć udział, nie tylko jeśli jest się profesjonalistą, ale także jeśli chcę się zacząć przygodę z chodzeniem. Zachęcamy do zobaczenia strony i profili w mediach społecznościowych – może być to świetny początek dla tych, którzy chcą zwiększyć swoją aktywność fizyczną.

korzeniowscy walking lovers i miody manuka

Justyna i Robert Korzeniowscy promują chodzenie dzięki swoim inicjatywom.

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że każda dawka ruchu pozytywnie wpływa na zdrowie, a chodzenie jednocześnie nie wiąże się z ryzykiem kontuzji. Szybki marsz doskonale wpływa na pracę układu krążeniowo-oddechowego, angażuje najważniejsze partie mięśniowe, a także wspiera budowę odporności immunologicznej.

Trzeba podkreślić, że wspólne spacery to polecany sposób spędzania wolnego czasu z przyjaciółmi, znajomymi bądź też członkami rodziny. Wystarczy zaopatrzyć się w wygodne buty i dobre humory, by świetnie się bawić, a przy okazji – zrobić dla siebie coś pożytecznego.

Początkowo chodzenie, zwłaszcza szybkie, może sprawiać nieco trudności. Jednak z czasem, po opanowaniu lepszej techniki, osiągane wyniki na pewno ulegną znacznej poprawie.

BESTSELLERY
Miód Nektarowy Manuka MGO 100+ w saszetkach (nawet 323,5 MGO™)
Miód Nektarowy Manuka MGO 100+ w saszetkach (nawet 323,5 MGO™)

40,00 zł

Cena regularna: 50,00 zł

Najniższa cena: 40,00 zł
szt.
2x Miód Manuka MGO™ 400+ 500g + Pasta do zębów
2x Miód Manuka MGO™ 400+ 500g + Pasta do zębów

537,12 zł

Cena regularna: 631,90 zł

Najniższa cena: 513,32 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium