3 pomysły na wykorzystanie dyni. Poradnik Miodów Manuka

Sezon na dynie rozpoczyna się wraz z końcem lata i trwa aż do momentu, kiedy pojawią się pierwsze zimowe mrozy. Jest to czas, kiedy do oporu możemy cieszyć się niesamowitym smakiem oraz prozdrowotnymi właściwościami tego warzywa. Oto sprawdzone pomysły na wykorzystanie dyni prosto od Miodów Manuka MGO™.

dynie jesień dynie ozdobne spiżowe pieczona dynia jesień

 

Pomysły na dynię

Pieczona dynia, zupa dyniowa, kotlety z dyni – to tylko niektóre ze sposobów na wykorzystanie dyni w kuchni. Z racji tego, że wartości odżywcze dyni są ogromne, warto włączyć ją do swojego jesiennego jadłospisu. Na szczęście, dynia w Polsce to warzywo, które z roku na rok zdobywa coraz większą popularność.

Nie wszyscy wiedzą, że można wyróżnić nawet 20 gatunków dyni. Różnią się one między sobą barwą, wyglądem, rozmiarem oraz smakiem miąższu. Najbardziej popularne w Polsce gatunki dyni to:

  • dynia olbrzymia,
  • dynia piżmowa,
  • dynia makaronowa,
  • dynia Hokkaido,
  • dynia zwyczajna.

W sklepach znaleźć można także dynie ozdobne, które z racji dużej twardości nie nadają się do jedzenia, jednak przez długi czas cieszą oko pięknym wyglądem.

 

Dlaczego warto jeść dynię?

Zanim zadamy pytanie o wykorzystanie dyni w kuchni i o to, jak smakuje dynia z Miodem Manuka MGO™, opowiemy, dlaczego w ogóle warto jeść to niesamowite warzywo.

Przede wszystkim, dynia jest niskokaloryczna – 100 g jej miąższu dostarcza zaledwie około 26 kalorii. Jest bogata w błonnik, dzięki czemu na długi czas zapewnia uczucie sytości. W miąższu dyni znaleźć można witaminy C, K, a także witaminy z grupy B. Pomarańczowy miąższ dyni bogaty jest również w beta – karoten, który jest silnym przeciwutleniaczem zwalczającym wolne rodniki i pozytywnie wpływającym na wzrok. Dynia to warzywo bogate również w cynk, fosfor, magnez, selen, wapń oraz potas.

Warto pamiętać o tym, że dynia ma do zaoferowania nie tylko pyszny miąższ. W jej gniazdach nasiennych ukryte są pestki, powszechnie wykorzystywane w przemyśle spożywczym. Stanowią one bogate źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, błonnika pokarmowego, białka i związków mineralnych. Można dodawać je do potraw bądź też spożywać jako samodzielną przekąskę. Produktem, na który warto zwrócić większą uwagę, jest olej z pestek dyni, który może pochwalić się licznymi prozdrowotnymi właściwościami.

O tym, że dynia to prawdziwy jesienny superfood, przeczytać można tutaj.

 

Co zrobić z dyni – pomysły od Miodów Manuka MGO™

Znamy już zalety jedzenia dyni. Oto najpopularniejsze przepisy z wykorzystaniem tego jesiennego warzywa. Dodamy tylko, że dynia i Miód Manuka MGO™ to duet, który doskonale ze sobą współgra. Zastanawiając się, co można zrobić z dyni, zawsze warto mieć pod ręką oryginalny Miód Manuka MGO™.

1. Zupa z dyni

Jeśli chodzi o przepisy z dynią, to nie sposób nie wspomnieć o pysznej, aromatycznej i sycącej zupie. Wystarczy w małej ilości osolonej wody do miękkości ugotować posiekaną na kawałki dynię. Następnie należy zblendować ją z podsmażoną cebulką, porem, marchewką, pietruszką i selerem. Zupę można udekorować prażonymi pestkami dyni. Jest to danie, które świetnie sprawdza się podczas jesiennych, chłodnych dni.

Sprawdzony przepis na aromatyczną i mocno korzenną zupę z dyni z dodatkiem Miodu Manuka MGO™ podaliśmy wcześniej tutaj.

 

zupa krem z dyni dynia miód manuka jesień sezon na dynie

Dynia jest uniwersalnym składnikiem potraw

 

2. Pieczona dynia

Pieczona dynia to aromatyczna i sycąca przekąska, która świetnie sprawdzi się podczas czytania ulubionej książki czy oglądania filmu. Obraną i pokrojoną na ćwiartki dynię należy ułożyć na blaszce, a następnie polać wysokiej jakości oliwą i posypać dowolnymi przyprawami. Dynia powinna pozostać w piekarniku przez co najmniej 40 minut – do momentu, aż stanie się całkowicie miękka.

Pieczona dynia może stanowić dodatek do obiadu bądź też być samodzielnym, sycącym daniem. Osoby, które lubią słodkie przekąski, smak pieczonej dyni mogą wzbogacić Miodem Manuka MGO™. Trzeba pamiętać jedynie o tym, że Miód Manuka MGO™ należy dodawać wyłącznie do zimnych potraw, ponieważ w temperaturze powyżej 40 stopni Celsjusza traci on swoje cenne właściwości.

 

3. Placki z dynią

Przygotowuje się je dokładnie tak samo jak tradycyjne racuchy, jednak posiekane jabłko zastępuje się miękką dynią. Placuszki z dynią charakteryzują się przepiękną, mocno pomarańczową barwą oraz aromatem, który wypełnia całą kuchnię. Stanowią doskonałą propozycję na ciepłe śniadanie lub kolację. Nie trzeba do nich dodawać cukru. Wystarczy po usmażeniu i ostudzeniu polać je niewielką ilością Miodu Manuka MGO™, który wzbogaci ich smak i rozpieści podniebienie.

Podsumowując, zalety jedzenia dyni są niezaprzeczalne i powinien wiedzieć o nich każdy. Nic więc dziwnego, że warzywo to cieszy się ogromną popularnością wśród zwolenników zdrowego odżywiania. Jest bardzo uniwersalne i przygotować można z niego zarówno sycące danie obiadowe, jak i przekąskę, a nawet deser. Każde danie przygotowane na bazie dyni stanie się jeszcze pyszniejsze, jeśli doda się do niego niewielką ilość oryginalnego Miodu Manuka MGO™.

 

Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium