Miód dla piłkarza – manuka w sporcie

Paleta zastosowań miodu manuka jest niezwykle okazała. Ostatnio ogromną popularnością cieszy się włączanie nowozelandzkich produktów do diety piłkarzy. Co takiego sprawia, że sportowcy coraz chętniej sięgają po manukę? Wyjaśniamy!

miód la piłkarza manuka zdrowie

 

Miód dla piłkarza – czy warto? 

Każdy piłkarz wie, że od czasu do czasu potrzebny jest dodatkowy zastrzyk energii – czy to w trakcie treningu, czy już podczas meczu. Dlatego tak popularne stały się wszelkiego rodzaju produkty energetyczne i regeneracyjne – batoniki, shoty, napoje. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę, że większość tych produktów zawiera przetworzone cukry, konserwanty, barwniki i wiele innych sztucznych składników, które nie wpływają dobrze na organizm.

Miód Manuka zapewnia z kolei całkowicie naturalny zastrzyk energii. Cukry obecne w składzie to głównie glukoza i fruktoza – obydwa bardzo pożądane w diecie sportowców. Glukoza jest szybko wchłaniana przez organizm i zapewnia szybki wzrost energii, a fruktoza wspiera zapotrzebowanie na cukier przez dłuższy czas.

Piłkarze stawiają swojemu ciału ciągłe wyzwania, dlatego najlepszym wyborem są naturalne produkty z kategorii superfoods, które wspierają organizm. Miód Manuka zapewnia energię przed treningiem, rozkłada ją równomiernie podczas długotrwałej aktywności oraz wspomaga regenerację po treningu. Stosując miód manuka, nie potrzebujesz batonów i napojów energetycznych.

 

Czy miód jest bezpieczny? 

Włączając miód do diety, musimy pamiętać o tym, że jest produktem wysokokalorycznym, dlatego należy uwzględniać go w dziennym zapotrzebowaniu na kalorie. Oczywiście mówimy tu o stosowaniu 2-3 łyżeczek dziennie (najlepiej rozpuszczonych w wodzie po treningu), a to niecałe 70 kalorii.

Miód to także produkt z wysokim indeksem glikemicznym, dlatego nie powinni go spożywać diabetycy. Wiele źródeł stanowi, że przy odpowiedniej kontroli wartości cukru przed i po posiłku można włączyć go w niewielkich ilościach do diety. My jednak zalecamy szczególną ostrożność!

 

Miód Manuka dla sportowców – jaka jest rola miodu w diecie?

Głównymi składnikami diety sportowców powinny być tłuszcze, węglowodany i białka. Węglowodany są spalane podczas treningu i pomagają zregenerować mięśnie po jego zakończeniu. Powinny dostarczać około 60% dziennego zapotrzebowania na energię. Miód w głównej mierze składa się z węglowodanów, dlatego coraz częściej postrzegany jest za stały element diety sportowców

miód manuka piłkarz dieta węglowodany zdrowie

Miód może być świetnym źródłem energii dla piłkarzy

 

Regularne spożywanie miodu przez piłkarzy zapewnia ponadto stałe źródło energii. Warto dodawać odrobinę miodu do większości posiłków, aby energia była zachowana przez cały czas. Co więcej, z racji wysokiej zawartości methylglyoxalu, miód manuka jest elementem diety coraz większej liczby tych sportowców, którzy potrzebują produktów o intensywnym działaniu.

 

Sport w Nowej Zelandii 

Oryginalne miody Manuka pochodzą z Nowej Zelandii, gdzie sport stanowi bardzo ważną dziedzinę życia społecznego. Niemal wszyscy kibicują tam All Blacks – legendarnej drużynie rugby. 

Cóż, uprawiając taki rodzaj sportu, rugbiści z pewnością muszą potrzebują bardzo wiele energii. Mieszkają w Nowej Zelandii, więc można przypuszczać, że miód Manuka jest obecny w ich diecie. Być może dzięki temu wygrywają prawie każdy mecz...? :)

Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium