Kalorie w Miodzie Manuka – czy możemy go jeść na diecie?

Ludzie decydujący się na zmianę sposobu żywienia i przejście na dietę bardzo często zamieniają cukier na miód i słodzą nim wszystko, co do tej pory było słodzone cukrem. Miody uznawane są bowiem za wartościowy i niskokaloryczny zamiennik, który można spożywać w nieograniczonych ilościach. Jednak każdy miód, również Miód Manuka to produkt kaloryczny i spożywając go na diecie, musimy uwzględniać go przy rozpisywaniu dziennego spożycia kalorii.

zamiennik cukru miód kaloryczność zdrowie jedzenie

 

Ile kalorii ma Miód Manuka?

Miód Manuka, podobnie jak inne rodzaje miodów składa się w głównej mierze z węglowodanów w postaci cukrów prostych, jednak zawartość sacharozy nie przekracza w nim 10% (biały cukier składa się z niej w całości). Oprócz tego w skład Miodu Manuka wchodzą glukoza i fruktoza oraz białka, cenne witaminy z grupy B, witamina C i składniki mineralne. Przede wszystkim jednak, miód ten zawiera wysokie stężenie methylgloxalu, który jest substancją odpowiedzialną za jego wyjątkowe właściwości.

Wartość energetyczna Miodu Manuka to 334 kcal/100 gramów. W jednej łyżeczce miodu znajdziemy więc około 40 kalorii. Gdy dodajemy Miód Manuka do porannej szklanki wody, pamiętajmy, że nie przyjmujemy wtedy samej wody, ale także kalorie, które przełożą się na dzienny bilans kaloryczny, którego należy pilnować, będąc na diecie.

 

Miód Manuka na diecie 

Czy w takim razie rozsądne jest spożywanie Miodu Manuka na diecie? Miód Manuka jest produktem kalorycznym, jednak z pewnością warto wprowadzić go do diety po uprzednim całkowitym wyeliminowaniu białego cukru. Spożywając Miód Manuka, nie przyjmujemy bowiem „pustych kalorii”, a w zamian dostarczamy witamin, składników mineralnych, cennego białka i wspomnianego methylgloxalu, który w takim stężeniu występuje wyłącznie w oryginalnych Miodach Manuka

Pamiętajmy przy tym, że żadnego miodu nie należy traktować jako bezkalorycznego zamiennika cukru, który możemy spożywać w nieograniczonych ilościach. Już jedna łyżeczka Miodu Manuka dziennie spowoduje jednak pozytywne zmiany, które z pewnością zauważymy. Miód Manuka można zjeść na śniadanie – dodając łyżeczkę na przykład do ulubionego musli czy jogurtu lub po prostu pijąc go z wodą na czczo.

zamiennik miodu kaloryczność miód do śniadania dieta

Miód może być świetnym dodatkiem do jogurtów

 

Miód Manuka a trening 

Ze względu na skład, Miód Manuka warto spożywać przed i po treningu. Składa się on bowiem w większości z cukrów prostych, które są łatwiej i szybciej wchłaniane przez organizm. Miód Manuka spożywany po wysiłku fizycznym zapewnia dodatkowy zastrzyk energii. Dodatkowo, biorąc pod uwagę jego kaloryczność, powinniśmy go jeść wyłącznie w ilościach, które zamierzamy spalić podczas treningu.

Nie zapominajmy, że nadmiar cukru, który nie zostanie spalony, odkłada się w organizmie jako zbędny tłuszcz. Nie należy zatem spożywać więcej miodu, niż zamierzamy spalić, bo może to skutkować przyrostem naszej wagi.

 

Miód Manuka a odchudzanie

Żaden wysokokaloryczny produkt nie jest lekarstwem na odchudzanie. Także Miód Manuka sam w sobie nie sprawi, że w magiczny sposób znikną zbędne kilogramy. Niemniej jednak warto stosować go w diecie – dostarcza szeregu składników odżywczych zamiast „pustych kalorii”, co sprawia, że nasz organizm może pracować na wyższych obrotach.

Dzięki składnikom zawartym w Miodzie Manuka organizm nie wysyła ponadto sygnałów o „wilczych” napadach głodu. Stosując go, nie sięgamy też pomiędzy posiłkami po wysokokaloryczne przekąski, których głównym składnikiem jest biały cukier. Nie jest jednak panaceum na dietetyczne problemy, dlatego pamiętajmy także o zbilansowanej diecie i treningach.

Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium