Jak zrobić masaż w domu? 4 techniki, które pozwolą rozluźnić twoje ciało

Stres, siedzący tryb pracy, pandemia i home office. W dzisiejszych czasach nietrudno o ból i zmęczenie mięśni. Każdemu z nas należy się odrobina relaksu, dlatego w tym artykule pokażemy, jak wykonać masaż w domowym zaciszu. Pomożemy Wam także w wyborze właściwych olejków do relaksu.

masaż zdrowie rodzaje masażu miód manuka

 

Klasyczny czy relaksacyjny? Rodzaje masażu 

Masaż klasyczny możemy stosować zarówno na całym ciele, jak i na wybranych jego partiach. Osoby cierpiące na bóle mięśni na pewno go docenią. Jego główną zaletą jest poprawa krążenia i ogólne rozluźnienie mięśni.

Po odpowiednio wykonanym masażu klasycznym powinniśmy odczuć zmniejszenie zmęczenia zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Po zapoznaniu się z technikami ten rodzaj masażu możemy bez problemu wykonać w domu.

Istnieje także masaż relaksacyjny, który raczej nie pomoże w przypadku silnego bólu mięśni, ale jest idealny dla osób, które borykają się z drobnym napięciem powstałym na przykład w wyniku siedzącego trybu pracy. Ten rodzaj masażu rozluźni mięśnie i przyniesie im ukojenie, ale jego główną zaletą jest fakt, że zdecydowanie poprawia komfort psychiczny i uwalnia od stresu.

Ostatnim rodzajem masażu jest masaż leczniczy, jednak nie zalecamy go w roli masażu domowego. Wymaga bowiem specjalistycznej wiedzy na temat anatomii człowieka oraz odpowiedniego doświadczenia. Jest wykonywany przede wszystkim w okolicach kręgosłupa, a przy tak ważnym elemencie szkieletu niedoświadczone osoby pod żadnym pozorem nie powinny wykonywać masażu.

 

Jak zrobić dobry masaż? Techniki masażu

Podstawowe techniki masażu do wykorzystywania w domowym zaciszu to głaskanie, ugniatanie i rozcieranie. Są najprostsze i z pewnością każdemu uda się ich nauczyć.

  1. Głaskanie. Każdy, nawet krótki masaż powinien rozpoczynać się i kończyć właśnie tzw. głaskaniem. Dzięki temu przyzwyczajamy skórę do dotyku, dzięki czemu jest gładka i sprężysta, a dodatkowo mniej wrażliwa. Pamiętajmy, że głaskać należy wzdłuż mięśnia, w kierunku serca.
  2. Rozcieranie, czyli koliste, okrężne ruchy wykonywane opuszkami palców, nadgarstkiem lub całą dłonią. W zależności od siły, jaką włożymy w rozcieranie, może być ono powierzchowne lub głębokie. Ta technika masażu sprawdzi się przy lekkim bólu mięśni.
  3. Ugniatanie, które sprawdzi się w masażu miejsc o mocno rozbudowanej tkance mięśniowej – ud, ramion czy pośladków. Ugniatanie to ruch, który przypomina szczypanie otwartą dłonią (podobny jak w przypadku ugniatania ciasta). Pobudza przepływ krwi, wpływając zbawiennie na rozluźnienie mięśni.
  4. Wyciskanie, które sprawdzi się wyłącznie przy krągłych częściach ciała (uda, pośladki). Ciało chwyta się oburącz, z dwóch stron i na zmianę uciska raz jedną, raz drugą ręką. Ta technika masażu pomaga skutecznie “przepychać krew” w kierunku serca. Poprawia krążenie, dotlenia krew i pobudza ośrodkowy układ nerwowy.

masaż techniki zdrowie miód manuka

Technik masażu jest naprawdę wiele!

 

Jaki powinien być dobry masaż?

Dobry masaż powinien być wykonany w spokoju i skupieniu. Ruchy powinny być powolne i dokładne, aby wyeliminować ryzyko dodatkowego pobudzenia tkanek mięśniowych, co mogłoby skutkować ich większym zmęczeniem. Masaż dzieli się na etapy, dlatego nie powinniśmy przeplatać różnych technik, a podzielić sobie je na kilka etapów, zaczynając i kończąc zawsze na głaskaniu.

Obie strony powinny czuć się komfortowo. Dobrym pomysłem jest „odcięcie się od świata zewnętrznego”, czyli wyciszenie telefonów, opuszczenie rolet czy przyciemnienie światła. Jeśli lubimy świece, można je zapalić, aby stworzyć intymną atmosferę spokoju i wyciszenia. Można też włączyć cichą muzykę relaksacyjną. To wszystko pozwoli nam wyłączyć się i nie liczyć upływu czasu oraz skupić się wyłącznie na masażu.

 

Jak zrobić masaż w domu z użyciem olejku manuka?

Podczas wykonywania masażu w domu, tak jak w przypadku każdego innego miejsca niezbędne są odpowiednie kosmetyki, czyli balsamy, kremy i oliwki. Stanowią one nieodłączny element masażu i dbają o kondycję skóry. Masaż wykonywany na nienatłuszczonej skórze może natomiast powodować zmęczenie skóry i ból zamiast spodziewanego rozluźnienia i relaksu.

Zarówno w przypadku masażu klasycznego, jak i masażu relaksacyjnego możemy użyć na przykład oliwki dla dzieci, która dzięki zawartym w niej witaminom odżywi i nawilży skórę. Do oliwki warto dodać olejek eteryczny, na przykład olejek z manuką, który sprawi, że podczas masażu będzie unosił się unikatowy, słodko-ziołowy zapach. Wdychając go podczas trwania masażu, zapewnimy sobie również naturalną aromaterapię, co przełoży się na uczucie relaksu i doskonałe samopoczucie.

Masaż z olejkiem z manuką sprawdzi się doskonale przy każdym rodzaju masażu. Można go użyć do masażu pleców i barków w domu. Są to miejsca, które ze względu na czasy, w których żyjemy, są najbardziej narażone na napięcia i bóle. Dzięki masażowi połączonemu z aromaterapią skutecznie pozbędziemy się stresu i rozluźnimy mięśnie, dzięki czemu zyskamy dodatkową energię na kolejne dni pełne wyzwań.

Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium